Lamborghini, pamiątka z Włoch

Lamborghini Automobili to włoska firma produkująca luksusowe samochody, aktualnie należąca do niemieckiej grupy Volkswagena. Została założona w 1963 roku przez Ferruccio Lamborghini’ego. Firma od początku ma swoją siedzibę w Sant’Agata Bolognese, gdzie pracuje ponad 1300 pracowników. W 2016 roku firma produkowała dwa modele ; Huracan i Aventador.

Ferrucio Lamborghini w 1963 roku zademonstrował swój legendarny 12 cylindrowy model Lamborghini 350 GTV, model pod względem konstrukcyjnym przewyższał już wtedy słynne Ferrari.

W 1966 roku firma zaprezentowała model Miura, który rozsławił markę Lamborghini na całym świecie.

W 1974 rozpoczęła się seryjna produkcja modelu Countach. Oryginalne, ostro cięte i  nisko osadzone nadwozie z unoszonymi do góry drzwiami i wlotami powietrza nadało mu całkowicie odmienny charakter. Model ten, produkowany przez 15 lat pozwolił Lamborghini Automobile  przetrwać trudne czasy recesji.

W 1972 roku firma sprzedała niestety dział produkcji aut sportowych. Nowymi właścicielami zostali Georges-Henri Rossetti i René Leimer, a następnie zarządzający firmą Patrick Mimran, który w 1987 sprzedał swoje udziały firmie Chrysler. Stamtąd firma przeszła w ręce indonezyjskiej firmy Megatech. W 1998 Automobili Lamborghini po raz ostatni, jak do tej pory, zmieniło właściciela, zostało nim Audi AG.

W 1982 roku Lamborghini zaprezentowało prototyp swojego samochodu terenowego pod nazwą roboczą LM001, by po kilku latach i wielu poprawkach, ostatecznie wprowadzić go do produkcji masowej jako LM002. To dzięki swojemu wyglądowi Lamborghini LM002 pozostaje do dzisiaj jednym z najoryginalniejszych samochodów terenowych na świecie.

Inny z modeli, wczesny Countach został zastąpiony przez Diablo, którego produkowano ponad 10 lat. W 2001 roku światło dzienne ujrzał następca Diablo, czyli Murcielago. Po zakończeniu produkcji Urraco, pojawił się model Jalpa, potem Gallardo. Niewątpliwie do ciekawostek należy fakt, że Lamborghini jest drugim co do wielkości producentem ciągników rolniczych we Włoszech.

Produkcja Lamborghini charakteryzuje się długimi przerwami pomiędzy kolejnymi wypuszczanymi w świat małymi modelami tej marki. Podstawowy slogan promocyjny Lamborghini brzmi: Feels Italian. Wherever you are. To budujące, że pomimo tylu zmian właścicielskich Lamborghini cały czas odwołuje się do korzeni, do włoskiego designu i swoich włoskich początków. Na swoich oficjalnych strona Lamborghini podaje raport o zyskowności firmy, gdzie za 2015 rok widnieje kwota prawie 35 mln euro zysku netto.

Zapoznaj się także z:

Volkswagen samochód dla ludu tak go zwą